Ціль. Оцінити ринок поштової логістики в форматі дрібних відправлень ділової кореспонденції (листи, посилки) щодо спектру послуг, тарифів, функціоналу сайтів кур`єрських служб, а також вивчити уподобання корпоративних клієнтів та їх лояльність до кур`єрських служб.
Методи досліджень: в основному методи опитування, інтерв`ювання і порівняльного аналізу, експертних досліджень.
Джерела інформації. у дослідженні взяла участь 81 компанія (топ-10 або топ-20 в кожній сфері) з сфери банківська і страхова діяльність, роздрібні торгові мережі, в т.ч. продавці мобільних пристроїв, виробники продовольчих і непродовольчих товарів, представництва іноземних компаній тощо, а також 32 кур`єрські служби.
Резюме
У січні-серпні 2012р. обсяг послуг, реалізованих підприємствами сфери послуг, склав 191,2 млрд.грн., що на 18% вище рівня відповідного періоду минулого року (у першому півріччі поточного року цей показник склав 12,6%). У січні-серпні 2012р. обсяг реалізованих послуг населенню збільшився на 13% порівняно з аналогічним періодом минулого року, тоді як у 1 півріччі 2012р. - на 7,3%, і склав 25% від загального обсягу. У середньому одному жителю країни за січень – серпень було надано послуг на 4193,3 грн.
Більше половини (56%) загального обсягу послуг припадала на послуги різних видів транспорту, організацію перевезення вантажів, пошти й зв`язку і частка їх стабільно зростає. Обсяг послуг, реалізованих підприємствами м. Києва, Одеської та Донецької областей становив 50,2% загального обсягу реалізованих послуг.
За даними дослідження, проведеного компанією «Айтіко» у вересні 2012р. щодо доставки поштових відправлень формату В2В (бізнес-бізнес), в ході якого було опитано 100 найбільших компаній з таких сфер як банківська та страхова діяльність, виробництво продовольчих та непродовольчих товарів, роздрібна торгівля, оператори зв`язку та кабельного і цифрового телебачення, представництва іноземних компаній, автогрейдери тощо, близько 86% всіх відправлень ділової поштової кореспонденції припадає на міста-мільйонники та обласні центри, що є логічним з огляду концентрації там бізнес-офісів провідних компаній сфери виробництва, торгівлі і послуг. Відповідно, на документи припадає практично половина всіх відправлень, а пошта до 5 кг становить 2/3 у загальній структурі відправлень.
Серед опитаних компаній щоденну відправку поштової кореспонденції здійснює практично половина (49%), ще 46% здійснюють відправку 2-3 рази в тиждень, і таких, що відправляють раз в тиждень і рідше – лише 5%.
Обсяг послуг, реалізованих підприємствами сфери послуг та зв`язку за січень-серпень 2012р. склав 35,4 млрд. грн., з них 12,6 млрд.грн. – наданих населенню. При цьому, частка послуг, наданих населенню, в загальній структурі збільшилась до 36%, враховуючи, що темпи приросту послуг для населення значно перевищують загальні по галузі. Таким чином, при збереженні нинішньої динаміки, частка послуг для населення у загальній структурі послуг складе 40% - до 2015р. та 45%-50% - до 2020р.
Зміст
1. Попит на послуги кур`єрських служб
2. Частота відправки кореспонденції
3. Формати відправлень для даної групи клієнтів
4. Кількість відправлень в одному замовленні
5. Напрямки відправки кореспонденції
6. Центр прийняття рішень про вибір кур`єрської служби та критерії вибору
7. Аналіз функціоналу сайтів
8. Тарифи та графік доставки
9. Корпоративні знижки і програми лояльності
Висновки
Додатки
Дослідження містить 9 рисунків і 3 таблиці, в т.ч.:
Рис. 1. Частота відправки пошти
Рис. 2. Вага відправлень
Рис. 3. Кількість відправлень на 1 виклик кур`єра
Рис. 4. Напрямки поштових відправлень
Рис.5. Критерії вибору кур`єрської служби
Рис.6. звернення до корпоративних сайтів кур`єрських служб
Рис. 7. Тарифи та графік доставки вихідного дня
Рис.8. Стандартні тарифи та графік доставки буднього дня
Рис. 9. Періодичність замовлення доставки вихідного дня
Табл. 1. Аналіз сайтів кур`єрських служб на предмет їх функціональності та наповнення
Табл. 2. Доставка по напрямку Львів-Київ, Львів-Дніпропетровськ
Табл. 3. Індивідуальні тарифи кур`єрських служб та програми лояльності