logo
РБК-Украина
Исследования рынков

Прогноз продаж проката и стратегия развития собственной сети металлосервисных центров

ID (артикул):
5937
Количество страниц:
150
Язык отчета:
Английский
Дата выпуска:
01.04.2013
Способ предоставления:
В печатном или электронном виде
Формат исследования:
Word
Бесплатно
 

Краткое описание: В работе исследована динамика потребления и продаж основных видов проката в регионах Украины, а также разработан прогноз изменения этих показателей на ближайший период. Полученные результаты положены в основу плана по строительству собственной сбытовой сети для крупного украинского производителя проката.

Содержание:

Introduction

Research goal

Assortment under review

Methodology and research tasks

Structure of the research

1. CONSUMPTION OF STEEL PRODUCTS OF COMPANY “A” (rebars, wire rods, merchant bars) IN UKRAINE

1.1 Apparent consumption

1.1.1 Production

1.1.2 Export

1.1.3 Import

1.1.4 Apparent consumption

1.2 Real consumption

1.2.1 Consumption structure by industries

1.2.2 Consumption structure by regions 

1.2.3 Consumption structure by steel products   

1.3 Main consumers of steel products of the company “A”

2. STRUCTURE OF STEEL SALES ON UKRAINIAN MARKET   

2.1 Direct sales

2.2 Steel sales through Metal Service Centers (MSC)

2.3 Main steel traders in Ukraine

3. UKRAINIAN STEEL MARKET FORECAST TILL 2015 

3.1 Forecast of macroeconomic development

3.2 Factors determining steel consumption till 2015

3.3 Forecast of consumption by industries

3.4 Forecast of consumption by products

3.5 Forecast of consumption by regions 

4. POSITION OF COMPANY “A” ON UKRAINIAN MARKET

4.1 Competitive surroundings and steel supply structure by producers

4.2 Share of company “A” products in the market

4.3 Main risks and perspectives for company position in the domestic market till 2015

5. CONCEPTION OF DEVELOPMENT OF METAL-SERVICE CENTERS NETWORK OF COMPANY A IN UKRIANE

5.1 Role of MSC in sales of steel products in the world and in Ukraine. Potential for MSC development in Ukraine 

5.2 Channel of steel sales of company “A” on Ukrainian market

5.3 Effect of own MSC network for steel products sales of company “A”

5.4 Perspectives of investments for development of own MSC of company “A”

5.4.1 Model for optimal regional location of MSC

5.4.2 Economic efficiency of steel products sales via own network of MSC

5.4.3 Investment estimates of MSC network launch

5.5 SWOT

6. CONCLUSIONS AND RECOMMENDATIONS

Закажите индивидуальное маркетинговое исследование
Наша база обширна, но, увы, не безгранична, поэтому
если Вы не нашли подходящее исследование, мы проведём его специально для Вас!
Мы получили Вашу заявку

Спасибо, мы получили Ваш запрос.
Специалист свяжется с Вами в ближайшее время
Пожалуйста, заполните поля
 
Отправить
Остались вопросы?
Напишите или позвоните нам
+38 (093) 885 38 74
 
Отправить
Заказать демоверсию
 
Заказать
Купить исследование
Выберите способ оплаты
Купить
Заказать звонок
 
Заказать
On Top